Vieyos amigos

Logo Apache Open Office

Apache Open Office

De xuru que munchos conocéis OpenOffice y taríeis entrugándovos qué pasó con esti vieyu amigu que nun se supo más d’él dende que Softastur anunció la traducción al asturianu d’estes aplicaciones d’oficina nesti enllaz. El casu ye que la traducción al asturianu d’OpenOffice siguió alantre con cada versión. Pero la historia nunca ta quieta y nel añu 2010 Oracle mercó Sun Microsystems, la empresa a la que pertenecía n’aquel momentu OpenOffice, pasando a ser Oracle la propietaria d’OpenOffice. Al mesmu tiempu, y darréu de ciertes duldes sobro’l la propiedá de la marca comercial, pasó a usase OpenOffice.org como nome d’estes aplicaciones.

El 1 de xunu de 2011 Oracle dona’l proyeutu ya’l productu, incluyendo códigu fonte, marques comerciales y dominios web a The Apache Foundation. El cambiu a esta fundación, que tien el so orixe nel famosu sirvidor web; pero que desendolca munchos más proyeutos, tuvo dos consecuencies. La primera, el cambiu de llicencia del software de la LGPL 3.0 a la Llicencia Apache versión 2.0

En segundu llugar, OpenOffice tuvo que pasar polo que se llama «incubación», un periodu onde un proyeutu tien que demostrar la so fuerza pa llegar a la «graduación» como proyeutu de primer nivel. OpenOffice graduóse nel aconceyamientu de la direición de la ASF del pasáu ochobre de 2012. Pero tou esti procesu llevó a una nueva manera de trabayar que torgó qu’apaecieren nueves versiones n’asturianu del software. Les traducciones anteriores siguíen esistiendo, pero nun había un paquete d’instalación dafechamente n’asturianu.

Sicasí, el trabayu nun paró y, dende ayeri vuelve a tar disponible la instalación completa direuta d’OpenOffice n’asturianu, incluyendo la interfaz ya’l correutor ortográficu, pa sistemes Windows, MacOS y Linux. Si quies probalu o anovar una versión anterior, nun tienes más que descargar la versión OpenOffice 3.4.1 pal sistema qu’uses dende esta páxina. Y pa cualesquier dulda o fallu que puedas alcontrate, ponte en contautu con nós ensin dengún compromisu y procuraremos echate un gabitu.

Los comentarios tan zarraos